fbpx

טלפון:

050-2396800

כתובת:

עכו, בן עמי 7

שעות:

08:00 - 17:00

 

ביטוח מקיף לרכב

מזל טוב- קנית רכב חדש? או אולי כבר הגיע התאריך לחדש את ביטוח הרכב שלך? להלן מידע על ביטוח רכב וגם מספר טיפים שיכולים לעזור לך בטרם תרכוש פוליסת ביטוח.

מהו ביטוח מקיף?

ביטוח מקיף הינו ביטוח רשות ואין כל חובה לקנותו. מנגד, מדובר בביטוח מאוד מומלץ אשר מבטיח לכם הגנה מפני הסיכונים הבאים: אש, ברק, התפוצצות, התלקחות, התנגשות מיקרית,התהפכות, ותאונה מכל סוג שהוא, גניבה, נזק שנגרם כתוצאה מגניבה,תוך כדי גניבה ובעת נסיון גניבה, שטפון, סערה, שלג וברד, התפרצות הר געש או מעשה זדון. בפוליסה זו הפיצוי יכול להיות מגולם בכמה דרכים (עפ”י שיקול דעתו של המבטח) כגון: תשלום ערך הנזק או האובדן במזומן, תיקון הרכב, החלפתו ברכב מסוג ואיכות דומים או החלפת חלק ממנו.

מה כולל ביטוח מקיף?

ביטוח זה כולל בתוכו מספר כיסויים נוספים כמו אחריות כלפי צד שלישי בשל נזקי רכוש. כיסוי זה מהווה חלק אינטגראלי מביטוח המקיף. הכיסוי אמור להגן עליך המבוטח מפני נזק שייגרם לרכוש של צד ג’ כתוצאה משימוש ברכב. בפוליסה לביטוח רכב מקיף, כמו בכל פוליסה אחרת, קיימים חריגים וסייגים שהפוליסה אינה נותנת כיסוי בגינם. במידה ותרצו לרכוש ביטוח רכב מקיף, חשוב שתדעו שאין חובה לרכוש פוליסה זו באותה חברת ביטוח או באותה סוכנות ביטוח אשר בה רכשתם את פוליסת החובה לרכבכם.

כמה טיפים לפני שרוכשים פוליסה לפני שמדברים בטלפון עם חברת ביטוח– חשוב לדעת שהשיחות הן לעיתים מוקלטות. לכן צריך לדעת מה לומר, או יותר נכון, מה לא לומר. בשיחת הטלפון עם חברת הביטוח לא צריך להתחייב על שום דבר ולא לומר שום מילה שיכולה לחייב אותך בעתיד. שיחת הטלפון אמורה להיות פתוחה ללא התחייבויות וללא כל אמירות שיכולות להיות לרעתך יותר מאוחר.

להוזיל את מחיר הביטוח– ישנם פרמטרים שונים שיכולים להוזיל את הפוליסה.למשל, אם אתה נהג שלא נוסע בשבת, אתה יכול להצהיר בפני חברת הביטוח על כך, וזהו פרמטר שבהחלט יכול להוזיל את המחיר של הפוליסה. ברגע שחברת הביטוח יודעת שהרכב לא נוסע בשבת, היא יכולה להוזיל את המחיר משום שזהו יום אחד בשבוע בו הרכב לא יהיה בסכנה פוטנציאלית לתאונת דרכים. חשוב לומר בנוסף כי וותק הנהיגה של הנהג, גילו, עברו הפלילי, מספר התאונות שבהן היה מעורב משפיעים בצורה מאוד משמעותית על תעריף פוליסת הביטוח. עוד,ישנם פערים משמעותיים במחירי הביטוח בין החברות השונות. פערים אלו משקפים מדיניות של כל חברה וחברה ובעיקר על בסיס חישובים אקטוארים הנעשים בכל אחת מהחברות.

טיפ נוסף לגבי הביטוח המקיף – הביטוח המקיף אמור לכסות על פגעי רכוש. מומלץ למי שרוצה לרכוש אותו, לעשות סקר שוק והשוואת מחירים. כמו כן, חשוב לדעת שככל שהרכב ישן יותר, כך יורדת הכדאיות לבטח אותו בביטוח מקיף. אם בסופו של דבר העלות של ביטוח המיועד לכסות נזקי רכוש תהיה יותר גבוהה מהרכוש עצמו, צריך לחשוב על זה. דבר חשוב נוסף הוא המע”מ. ביטוח מקיף לא יוצג בפניכם עם חישוב המע”מ, ולכן חשוב להוסיף זאת למחיר, על מנת לדעת כמה זה יוצא בסוף.

Skip to content