fbpx

טלפון:

050-2396800

כתובת:

עכו, בן עמי 7

שעות:

08:00 - 17:00

 

ביטוח רכב חובה

כולנו מכירים את ההרגשה הנהדרת של לקנות רכב בפעם הראשונה. סוף סוף אנחנו ניידים, חופשיים, אולם עם החוויה המענגת נוספות גם חובות, אחת מהן היא רכישת ביטוח רכב. מושגים רבים אינם מוכרים לנו מחיי היום יום כמו: גבול אחריות, טוטאל-לוס, כיסוי מינימאלי ועוד. בדיוק לשם כך אספנו קצת מידע , על מנת לעשות סדר בבלאגן. ביטוח חובה לרכב הינו ביטוח בסיסי אשר אותו חייב לרכוש כל בעל רכב במדינת ישראל. נסיעה ברכב ללא פוליסת ביטוח חובה בתוקף הינה עבירה על החוק ולצידה עונשים

קבועים בחוק. מהי מטרת פוליסת ביטוח החובה?

פוליסת ביטוח החובה מאפשרת לבעל הרכב לקבל הגנה ביטוחית בשל נזק גופני שארע לאחד מיושבי הרכב או לצד שלישי עקב הנסיעה ברכב המבוטח.

מה כולל הכיסוי הביטוחי?

הכיסוי הביטוחי בביטוח החובה כולל את כל ההוצאות הרפואיות שנגרמו עקב התאונה, פיצוי בשל אובדן השתכרות, ובנוסף גם פיצוי על הסבל והכאב של הנפגע.

מהם הפרמטרים שלפיהם נקבע מחיר ביטוח החובה?

מחיר פוליסת ביטוח החובה נקבע על פי מספר פרמטרים הקשורים באופן כללי לשני תחומים. הראשון הינו הנהגים המיועדים לנהוג ברכב, והשני הינו פרטים על הרכב עצמו. בטרם תרכשו את ביטוח החובה, עליכם להכין מראש את הפרטים הללו. להלן הפרטים אותם תצטרכו למסור לנציג: מין הנהג, גיל הנהג, ותק נהיגה, היסטורית תאונות, סוג רכב, שנת רכב, נפח מנוע, כרית אויר. פרמטרים שונים יכולים להוזיל את הפוליסה שלכם, כגון עבר נקי מתאונות, נהג בוגר ועוד. בכדי להשיג את הפוליסה המוצלחת ביותר עבורכם, מומלץ לערוך השוואת מחירים בין חברות הביטוח השונות.

למה כדאי לערוך השוואת מחירים?

סקר שוק – רובנו נוטים לחשוב כי המחירים עבור ביטוח רכב חובה, הינם זהים בכל חברות הביטוח, אולם לא כך הדבר. מחירי הביטוח משתנים בהתאם לקריטריונים של חברות הביטוח. בנוסף, קיימים מבצעים של החברות השונות ולכן תמיד כדאי לערוך סקר שוק מקיף לפני שרוכשים כל אחת מהפוליסות. עוד, שינויים בשוק ביטוח החובה בשנים האחרונות יצרו פערים אדירים במחירי פוליסות ביטוח החובה לרכב. הפערים יכולים להגיע למאות ואלפי שקלים בעבור אותו הרכב בדיוק, אצל שתי חברות שונות. מסיבה זו, חייבים בעלי הרכבים בישראל לבצע השוואת מחירים בכל שנה ולוודא כי הם משלמים מחיר משתלם וכדאי בעבור פוליסת הביטוח. ניתן לעבור בקלות לחברת ביטוח אשר מאפשרת חיסכון לעומת חברת הביטוח הקיימת. חשוב לבדוק: גובה ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה. בביטוח מקיף, המחירים משתנים

בהתאם לקריטריונים כגון: מספר נהגים העתידים להשתמש ברכב, גיל הנהג, וגם לפי וותק נהיגה ועבר ביטוחי של הנהג. חשוב לדעת: אין מניעה לרכוש ביטוח רכב חובה בחברה אחת וביטוח רכב מקיף וצד ג’ מחברה אחרת. כמו כן ניתן לרכוש הרחבות לסוגי הביטוח השונים לדוגמא: שירותי דרך וגרירה, שבירת שמשות, ביטוח לרדיו, כיסוי להגנה משפטית על עבירות תעבורה ועוד . לסיכום, כמו בכל נושא בחיים, גם לפני רכישת ביטוח רכב חשוב לבוא מוכנים עם רשימת הצרכים המותאמת עבורכם ולאחר שביצעתם סקר שוק מקיף ורק אז לבצע את הרכישה. אבל מעל הכול, הכי חשוב לנהוג בזהירות, אחרי הכל, הרגע קניתם רכב חדש!

Skip to content